B. Peter tapasztalata az elmúlt hat évből
Helló Mindenkinek,
Előre is elnézést, de nem találtam hosszu i betűt a billentyűzeten itt a cégnél.
2007 Májusával bezárólag utaztam 6 éven keresztül vonattal heti rendszerességgel a Nagykanizsa - Budapest vonalon. Egyszerűen nem birtam tovább. Vettem egy kocsit az utolsó pénzemből, de nem erről akarok irni.
Tudnék egy 4 kötetes regényciklust is összehozni a sérelmeimből, meg sztorizhatnék én órákon keresztül is, ehelyett inkább csak pár tényt tennék közzé:
- Hat évvel ezelőtt diákként sokkal kevesebbért felhozott az InterCity 2 óra 50 perc alatt.
- Ez ma 3 óra 50 perc ( persze csak hivatalosan, mert 4 óránál sosem kevesebb, mert ugye az IC megvárja a Balatonnál a Személyvonatot is - ami nagyon helyes és logikus is. )
- Átlagban mondjuk úgy hogy ez 4 óra, mondanom sem kell hogy a MÁV nem tériti vissza egy esetben sem a helyjegy árát, hiszen a késés a MÁV hibáján kivüli okokból kifolyólag történt - az utóbbi időben már meg sem próbáltam visszakérni a pénzem ( egyszer azért szivesen megkérdezném, hogy akkor kinek a hibája a késés, ha sem hajó, sem repülő nem közlekedik a vágányokon ezen a vonalon ).
- 6 év alatt természetesen a kalauzok, és az egész kiszolgáló személyzet szakmai szinvonala ( beszélek mondjuk itt a nyelvtudásról ) és hozzáállása semmit sem változott.
- Ez a fantasztikus 4 óra a még fantasztikusabb IC-n került oda-vissza ( nekem teljes áron, mivel azóta már dolgozom ) 7500 Ft - ba.
- Hozzáteszem, ha már ketten jövünk kocsival, jobban kijövünk, és 2 óra alatt fennt vagyunk ( ajtótól - ajtóig ), és ez nem vadtempóban értendő.
- És ez csak az IC - ami ugye a szolgáltatás csúcsa. Van pl. ezen a vonalon a Venezia nevű nemzetközi gyors, ami furcsa módon átlag 10 perc késéssel szokott Olaszországból - Szlovénián kereszül - Nagykanizsára berobogni. Magyarországon még összeszed ehhez kb 40 percet ( ami lehet sokkal több is ) - ismeretlen okokból kifolyólag - de persze tudjuk már jól, hogy ez sem a MÁV hibája.
Az én kérdésem már csak az, hogy hova fajulhatnak még a dolgok? 6 év múlva lehet hogy a diákok egy nagy büdös szemétkupacon ülnek 4x ennyiért, a menetidő a mostani kétszerese lesz, és a kalauz továbbra is egy ignoráns műveletlen tahó lesz? Nem számoltam utánna, de a jelenlegi trendet követve ha felirnánk egy képletet, ilyesmit kapnánk. Bizom benne hogy nem igy lesz, de valahol mégis kételkedem....
Egy másik oldalról megközelitve a kérdést, mi van a külföldi túristákkal, akik a vonat mellett döntenek? ( lévén hogy ez nyáron egy elég forgalmas - ha nem a legforgalmasabb - vonal ). Saját magamból kiindulva ha én ilyen szolgáltatást kapnék a pénzemért egy országban ahová pihenni és pénzt költeni mentem, nagyon bosszús lennék, és megfontolnám hogy egyáltalán visszatérjek-e. Az meg tuti, hogy nem ajánlanám senkinek sem.
Nagyjából ennyi lenne a témáról a véleményem, és megragadván az alkalmat köszönetet szeretnék mondani a MÁV dolgozóinak a felejthetetlen órákért, valamint azért hogy fáradthatatlan munkájukkal kis hazánk imázsát egyre magasabbra emelik mind a külföldiek és itthoniak körében egyaránt!
Ja, és übermegagiga riszpekt mindenkinek aki rendszeres utasként kénytelen elviselni a MÁV arcátlanságát.
Az oldalnak meg nagyon örülök.
Üdvözlettel,
Péter
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése