MÁV - Megint Állunk Vazze

felsővezeték szakadás, jófej mávosok, máv, pécel, vasút, késés

2007. június 4., hétfő

B. Peter tapasztalata az elmúlt hat évből

Helló Mindenkinek,

Előre is elnézést, de nem találtam hosszu i betűt a billentyűzeten itt a cégnél.

2007 Májusával bezárólag utaztam 6 éven keresztül vonattal heti rendszerességgel a Nagykanizsa - Budapest vonalon. Egyszerűen nem birtam tovább. Vettem egy kocsit az utolsó pénzemből, de nem erről akarok irni.

Tudnék egy 4 kötetes regényciklust is összehozni a sérelmeimből, meg sztorizhatnék én órákon keresztül is, ehelyett inkább csak pár tényt tennék közzé:


- Hat évvel ezelőtt diákként sokkal kevesebbért felhozott az InterCity 2 óra 50 perc alatt.
- Ez ma 3 óra 50 perc ( persze csak hivatalosan, mert 4 óránál sosem kevesebb, mert ugye az IC megvárja a Balatonnál a Személyvonatot is - ami nagyon helyes és logikus is. )
- Átlagban mondjuk úgy hogy ez 4 óra, mondanom sem kell hogy a MÁV nem tériti vissza egy esetben sem a helyjegy árát, hiszen a késés a MÁV hibáján kivüli okokból kifolyólag történt - az utóbbi időben már meg sem próbáltam visszakérni a pénzem ( egyszer azért szivesen megkérdezném, hogy akkor kinek a hibája a késés, ha sem hajó, sem repülő nem közlekedik a vágányokon ezen a vonalon ).
- 6 év alatt természetesen a kalauzok, és az egész kiszolgáló személyzet szakmai szinvonala ( beszélek mondjuk itt a nyelvtudásról ) és hozzáállása semmit sem változott.
- Ez a fantasztikus 4 óra a még fantasztikusabb IC-n került oda-vissza ( nekem teljes áron, mivel azóta már dolgozom ) 7500 Ft - ba.
- Hozzáteszem, ha már ketten jövünk kocsival, jobban kijövünk, és 2 óra alatt fennt vagyunk ( ajtótól - ajtóig ), és ez nem vadtempóban értendő.
- És ez csak az IC - ami ugye a szolgáltatás csúcsa. Van pl. ezen a vonalon a Venezia nevű nemzetközi gyors, ami furcsa módon átlag 10 perc késéssel szokott Olaszországból - Szlovénián kereszül - Nagykanizsára berobogni. Magyarországon még összeszed ehhez kb 40 percet ( ami lehet sokkal több is ) - ismeretlen okokból kifolyólag - de persze tudjuk már jól, hogy ez sem a MÁV hibája.

Az én kérdésem már csak az, hogy hova fajulhatnak még a dolgok? 6 év múlva lehet hogy a diákok egy nagy büdös szemétkupacon ülnek 4x ennyiért, a menetidő a mostani kétszerese lesz, és a kalauz továbbra is egy ignoráns műveletlen tahó lesz? Nem számoltam utánna, de a jelenlegi trendet követve ha felirnánk egy képletet, ilyesmit kapnánk. Bizom benne hogy nem igy lesz, de valahol mégis kételkedem....

Egy másik oldalról megközelitve a kérdést, mi van a külföldi túristákkal, akik a vonat mellett döntenek? ( lévén hogy ez nyáron egy elég forgalmas - ha nem a legforgalmasabb - vonal ). Saját magamból kiindulva ha én ilyen szolgáltatást kapnék a pénzemért egy országban ahová pihenni és pénzt költeni mentem, nagyon bosszús lennék, és megfontolnám hogy egyáltalán visszatérjek-e. Az meg tuti, hogy nem ajánlanám senkinek sem.

Nagyjából ennyi lenne a témáról a véleményem, és megragadván az alkalmat köszönetet szeretnék mondani a MÁV dolgozóinak a felejthetetlen órákért, valamint azért hogy fáradthatatlan munkájukkal kis hazánk imázsát egyre magasabbra emelik mind a külföldiek és itthoniak körében egyaránt!

Ja, és übermegagiga riszpekt mindenkinek aki rendszeres utasként kénytelen elviselni a MÁV arcátlanságát.

Az oldalnak meg nagyon örülök.


Üdvözlettel,

Péter

Nincsenek megjegyzések: