MÁV - Megint Állunk Vazze

felsővezeték szakadás, jófej mávosok, máv, pécel, vasút, késés

2007. június 6., szerda

Artanis és a jegyek

Artanis a következő kedves kis sztorit szeretné megosztani velünk. az alábbi sorok jól példázzák, hogy mennyi is múlik a MÁV dolgozóinak hozzáállásán.(a szerk.)

8 éve vonatozok - ezért lassan már törzsutazói kedvezmény járna - van pár durva sztorim már, de a mai eléggé kiakasztott. Az magánügy hogy emiatt lemaradtam egy vizsgámról és csak a tanszék jóindulatán múlott az, hogy nem kell fizetnem. De nézzük az elejéről.



A vonat indulása előtt negyed órával már a pénztárnál álltam sorba. Természetesen hatalmas a sor, pedig már hatodika van. A két pénztár közül csak az egyik működött (a pénztárak működési ideje és módja talán majd egy külön történet). A pénztáros valami rendkivül lassan szolgálta ki az embereket. Többen láttuk, hogy ha erre várunk akkor mi ma nem megyünk el ezzel a vonattal. Gondoltunk nagyot, két kalauz is várakozott az induló vonat mellett és ők
bizony rendelkeznek saját jegykiadó szerkezettel, hogy ugyan, adjanak már nekünk jegyet. Közölték, hogy nem adnak, mivel van pénztár. Persze, amikor tudattuk velük, hogy tán azért szeretnénk tőlük venni, mert ott sor van, akkor még bunkóbb módon válaszolták, hogy ők bizony nem adnak jegyet.

Rendben, irány az állomásfőnök. Kértük, hogy adjon valami papírt hogy a szolgáltatás nem működik, akadozik, emiatt jegyet szíveskedjenek nekünk adni. Természetesen ilyesmit nem kaptunk, csak a kioktatást: "két hónapra lehet előre jegyet venni". Mondja ezt azoknak, akik több éve bérlettel járnak.

Persze, ha felszálltunk volna a vonatra, akkor az élelmes kalauzok, a következő állomáshoz valószinűleg már rendőröket hívtak volna, mint ahogy már volt szerencsém látni ilyesmit.

Sokadik kérésre megkaptuk a panaszkönyvet.. addig főleg a "nem találom", "nem tudom hol lehet" választ kaptuk, de mikor a rendőrség és fogyasztóvédelem szavak kerültek használatra, véletlenül mégis meglett.

És igen. Lehet mondani, hogy meg kellett volna előre venni a jegyet(hozzáteszem 8 éve bérlettel járok, a jegyet is csak azért kértük hogy ne tartsuk fel a többi embert). Ellenben, ha nem is lett volna pénztár, akkor a kalauz köteles lett volna jegyet adni és még a pénztárost sem kell fizetni a (nem)szolgálataiért. De így legalább benne van az, hogy szúrjunk ki az utassal, és NE adjunk neki jegyet. Mindez a martonvásári vasútállomáson történt, ami elvileg az elővárosi közlekedés, amire a MÁV most nagyon hajt, egyik végpontja. Köszönjük.

1 megjegyzés:

blogalkotó írta...

Hajszálra ugyanez Cegléden, rendszeresen.