MÁV - Megint Állunk Vazze

felsővezeték szakadás, jófej mávosok, máv, pécel, vasút, késés

2007. május 30., szerda

Marci története - Mission Impossible

Én sokat szívtam a mávval. Íme egy érdekes eset tanulsággal a tavalyi nyárról:

Este elindultam Vecsésről Mezőberény felé. Út közben át kellett szállni Cegléden és Szolnokon. Sokszor utaztam így gond nélkül. Este Vecsésen már nem lehet jegyet kapni, de emiatt adnak ugyebár a vonaton. Ceglédig nem találkoztam kalauzzal, így az a szakasz ingyenessé vált. Viszont jócskán késett a vonat, és azonnali átszállással is késve érkeztem Szolnokra. Ennek folytán Szolnokon sem volt már időm elrohanni jegyet venni. Aki járt már ott tudja, hogy kb. 7-15 perces akcióról van szó minimum, tömegtől függően.

A Ceglédi vonaton sem tudtam jegyet venni, mert tömve volt az egész és a 20 perces út alatt megintcsak nem találkoztam kalauzzal, nem mintha nekem lenne kötelességem bejárni a vonatot!?! Szolnokon így felszálltam jegy nélkül, persze ott hamar meg is találtak, és történetem egyáltalán nem hatotta meg a kedves máv-dolgozót, 2ezer büntit követelt tőlem a jegy árán felül. Én közben wapon megnéztem, hogy ha Szajolban leszállok, akkor vissza tudok menni Szolnokra egy azonnali vonattal, ahol ha veszek jegyet, megúszok 2ezer forint büntit, és nem veszítek csak egy órát. Mivel viszonylag ráértem, így döntöttem. Közben történt egy mellékakció is, ugyanis váratlanul megállt technikai okok miatt egy olyan gyorsvonat Szajolban, ami menetrend szerint ott nem áll meg, de Mezőberényben igen. Felugrottam rá, ám a kalauz végül lezavart bonyodalmas vitánk után, mondván ő innen nem tud nekem jegyet adni, mert ez nem hiavatalos megálló, Szolnoktól pedig csak büntetéssel együtt tud jegyet kiállítani, mert ha onnan adja, akkor ott tudtam volna jegyet venni. Éljen az előírás a józan paraszti ésszel szemben! A szellemutast meg kell büntetni, mert nem is lehetne ott ahol van. Kíváncsi lennék, erre mi a hivatalos állásfoglalás. Végül megintcsak úgy érkeztem Szolnokra a wapos menetrenden betervezett vonattal, hogy megint nem volt időm jegyet venni, csak átugrani a szomszéd vágányon induló vonatra :-) Újra mondtam a másik kallernak, hogy sajnálom, de Szajolban ilyenkor már nem adnak (valóban) jegyet, tehát hogy a francba vettem volna, ha egyszer Szolnokon meg nem volt időm késés miatt?! Látta is, hogy előtte ugrottam fel. Szajoltól Szolnokig az út meg kb. 6 perc, mialatt szintén nem egyszerű egy zsúfolt vonaton egyáltalán felkutatni a kallert. Ennek ellenére végül kifizettem hosszas veszekedés után a büntit és így érkeztem haza Mezőberénybe... :-)

A tanulság: a máv rendszere (még mindig csupa kisbetűvel) egyszerűen hibás. Ha egy szajoli lakosnak este eszébe jut, hogy az utolsó vonattal szeretne pl. Mezőberénybe utazni, akkor csak büntetés kifizetésének terhe mellett képes rá! Szajolban nem tud jegyet venni, a vonaton nem biztos, hogy el tudja kapni a kalauzt, Szolnokon pedig már nincs ideje a 100 méterre található jegypénztárat megrohamozni 2 perc leforgása alatt. Ha egy 5 fős csoportról beszélünk, akkor pedig biztosan lesz, akit nem tud kiszolgálni a 6 perces út alatt a sikeresen megtalált kalauz sem!!! Erre varrjon gombot aki tud...

Marci

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Régebben lehetett olyat, hogy az indulási állomáson megvettem a jegyet előre a célállomásig. Ha Balatonra utaztam, akkor mindig így csináltam, és akkor a Déliben már nem kellett jegyet venni.
Ez a lehetőség megszűnt, vagy én nem vagyok extrém sportoló? :-)

Névtelen írta...

Nem értem az uccsó bekezdésben a példádat. Szajolból Mezőtúrra az utolsó vonat közvetlen vonat, tehát nem kell visszamenni Szolnokra.

Georgejr írta...

szerintem sarkított példát használt Marci

foxy írta...

sharpelt itt nem lehetséges, mert a szajoli állomáson már nem adnak jegyet , szolnokon meg már nem tudsz venni. kaller meg széles mosollyal tölti ki a büntit.