MÁV - Megint Állunk Vazze

felsővezeték szakadás, jófej mávosok, máv, pécel, vasút, késés

2007. május 27., vasárnap

www.mav.hu - javaslatok

Mivel ez egy kritikai blog, úgy gondoltam, hogy hasznos lenne az építő jellegű kritika.
Ezért előkaptam a www.mav.hu nagyszerű oldalt. Gondoltam keresek releváns infókat, pályakarbantartásról, késésről stb. Először nézzük a nyitót. Tapasztalat, hogy a userek max kettőt kattintanak az ilyen site-okon. Ha sietek könnyen elérhető információkat keresek. Lehet én vagyon nagyon együgyű, de először az 'Utasaink' pontra kattintottam:D.



Utasaink


Jah láttam is én ott mindent, el is tévedtem pillanatok alatt. A legédesebb rögtön az AKTUÁLIS INFORMÁCIÓINK volt, amit az Utasaink nyitóján látni. Rendkívül hasznosak a 2006. decemberi és a 2007 márciusi infók így májusban... Sebaj megesik az ilyesmi, mint a rossz címke az első osztályon... Szóval nézelődtem tovább. Ezen a megkapó oldalon rögtön az arcunkba tolja magát az a szép elegáns menü, amely strutúrájában annyi logikai rendezettséget sem látni, mint egy kazal szénában vihar után.
A sorrend a következő:

  1. Menetrend
  2. Árak
  3. Kedvezmények
  4. Ügyfélszolgálat
  5. Területi Személyszállítási Központok
  6. Piktogram értelmező
  7. Hirek és Sajtóközlemények
  8. Ajánljuk magunkat
  9. Aktuális információink
1. Menetrend

Az első menüpont jó helyen van, tényleg fontos az utas szemszögéből. Ami külön pozitív, hogy a Menetrendváltozások helyet kapott az almenüben. De itt sem kapok elsőre releváns információkat. Sőt a legfrissebb infókat sem tudom első blikkre kiszűrni... Ezen még izmozni kellene, hogy felhasználóbarátabb legyen.

2. Árak

Fontos információ, de szerintem nem érdemli meg a 2. helyezést. Mint mindenhol az oldalon, itt sem jutunk el 2 kattintásból a fontos információkhoz. Ömlesztett linkeket kapunk.

3. Kedvezmények

Még annyira sem fontos mint az Árak, a helyezést illetően ismét túlzás a 3. hely.

4. Ügyfélszolgálat

Abszolút utolsó helyet érdemel. Ám ezzel kapcsolatosan szeretnék elmesélni egy esetet. Történt valamikor 2006-ban kora tavasszal, hogy szerettem volna hazamenni, de nem sokkal azelott jelezték, hogy nagy viharok voltak. A vihar persze következményekkel jár. Így gondoltam megkérdezem az Üsz-t, hogy ugyan el fog-e indulni a vonatom este 19:10-kor. Próbáltam az összes kint található telefonszámot hívni, de vagy foglalt volt, vagy nem vették fel. Gondoltam írok egy mailt az informacio@mav.hu címre. Feltettem a kérdésemet, hogy indulnak-e rendben a vonatok, és a 19:10-es vonat is indulhat-e várhatóan a megfelelő időben. Sürgősnek jelöltem a levelet és vártam. Kb délután 3-kor küldtem el a mailt. Persze válasz nyista. Elindultam haza is értem este 10-re. Megnéztem a leveleket. Még mindig semmi...
Másnap aztán olyan hajnali 5 -kor kb. 14 órás késéssel meg is érkezett a levél, hogy a vonatok rendben indulnak és egyébként is a vonat nem 19:10-kor, hanem 19:15-kor indul... Mindez kissé kioktató hangnemben.
No Comment.
Szóval az ÜSZ az utolsó menüpont.

5. Területi Személyszállítási Központok

Hú ez tényleg fontos... Fontosabb mint az aktuális infók. Utolsó előtti hely, ha már kirakják...

6. Piktogram értelmező

Tényleg hasznos infó, de logikailag inkább tartozik a menetrendhez, mint a főmenübe. Ezért én el is tüntetném.

7. Hirek és Sajtóközlemények

Igen minden cég életében fontos a píár, de legalább helyesen írnák le... Hirek=Hírek! Pozíció elfogadható.

8. Ajánljuk magunkat

Hát erre tényleg szükség van. Pozíció elfogadható, bár én akcióknak nevezném, és a jobb oldali oszlopba tenném át.

9. Aktuális információk

A lehető legpocsékabb helyen. 1024x768-ban alig látszik. Nem informatív. Irreleváns a Linkek menüpont, valamint a Kerékpárszállítás sem tartozik szerintem a szigorúan vett aktualitások közé, inkább az Üzletszabályzatba, vagy a menetrendekhez tenném.
A Menetrendváltozások menüpont nagyon hasznos lenne, ha -ahogy az már említettem- átláthatóbb lenne. Persze nagyon jó, hogy vonalszám alapján lehet megtekinteni, de ezt az átlag utas nem vágja. Miért nem lehetne abc szerint rendezni???

Végezetül szeretnék egy sorrendet felállítani. Közel 10 éves tapasztalattal rendelkezem site építés terén, így adok egy - két tippet:

Az új sorrend lehetne:

  1. Aktuális információink
  2. Menetrend
  3. Árak
  4. Akciók (Kedvezmények) - Ajánljuk magunkat
  5. Hirek és Sajtóközlemények
  6. Területi Személyszállítási Központok
  7. Ügyfélszolgálat
Egyébként az egész oldal megjelenése elég szocreál. Ha már van egy honlap, akkor az legyen használható is.


Lássuk a többi menüpontot

Magunkról

Hát ezt nem szeretném annyira bőven kifejteni, de itt is jellemző a felfordulás, a rendezettség, esztétika hiánya. A nyitó tök üres. A menüpontok nem férnek ki rendesen, eltörik a szöveget. De ez minket utasokat annyira nem érdekel. Így nem is töltök több időt ezzel a menüvel.

Aktuális Információk

Ehhh. Nem mennék bele a logikai boncolgatásba, de szerintem ezek nem tartoznak az aktuális infókhoz:
Elérhetőségek
Szervezeti felépítés
Küldetés
A MÁV története
Dokumentációs könyvtár -
A 2006-os Eu program magyar es angol beszamolója.... stb...
Csak gondolom nem tudták máshová berakni, így benyomták ide...
Butaság volt. Felesleges információk halmaza teszi átláthatatlanná ezt az oldalt.
De térjünk rá a lényegre:
2 kattintás után megkapom a kért infókat. Ömlesztve, áttekinthetetlenül. Látszik, hogy a webmester nem sokat foglalkozott vele, kikopizta pdf-ből word-ből, nem foglalkozott a formázással. Eleget tesznek a tájékoztatási kötelezettségüknek. A minőségről inkább ne beszéljünk...

Rendkívül átlátható a dolog.
Sajnos jellemző az egész oldalra, hogy csak úgy van. Sok célja nem lehet, mivel használhatatlan. Ha a Vasút európai szeretne lenni, akkor komoly szemléletváltoztatás kellene. Mindig az az érzésem, hogy az utas csak sokadrangú tényező ebben a gépezetben. Ezt tükrözi a weboldaluk is. A hanyagság, és az oda nem figyelés itt is jelentkezik. Az én egyik jelmondatom mutasd az oldalad, és megmondom milyen cég vagy. Ez érvényes a MÁV-ra is. Nézzük:

Szedett-vedett oldal, használhatatlan menük, hanyagul karban tartott tartalom.

Szedett-vedett eszközök, rossz utastájékoztatás, hanyagul karbantartott kocsik.

Ki talál párhuzamot?
Én igen:( Sajnos.

Lenne még egy javaslatom. Az olyan jelenségek, mint a felsővezetékszakadás ugye hirtelen bekövetkező, nem várt dolgok. Erről jó lenne tájékoztatást adni már a nyitólapon, hiszen ez érinti az utasokat. Nem pedig 3 órával a történtek után, nagymellénnyel bejelenteni a médiában, hogy volt némi gond, de elhárítottuk, mert olyan ügyesek vagyunk...
Ha van egy weboldal, ami tájékoztatásra szolgál, akkor miért nem hasznáják?
Itt látszik az érdektelenség:(

Remélem jelen írásom a MÁV épülésére szolgál, és tanácsaimat, ha nem is mind, de megfogadják.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves „MÁV” blogger

A www.mav.hu oldal átszerkesztése, korszerűsítése folyamatban van. Az Ön által felsorolt problémákkal természetesen a vasúttársaság tisztában van, hiszen cél egy átlátható könnyen kezelhető informatív oldal, amely utasaink megelégedésre szolgál.
A jelenlegi oldal felépítése, kezelhetősége és tartalma felett valóban elszállt az idő. Az oldal keretei között próbáljuk a legfrissebb információkat a főlaphoz közel elhelyezni (a főlap sajnos kevéssé informatív valóban). Az aktuális pályafelújítások vágányzárak frissen és folyamatosan megjelennek mind az utasok számára az állomásokon megjelenő hirdetmények „pdf” formátumában, mind a MÁVINFORM aktuális információk lapján, amely természetesen nem másol, beilleszt funkcióval működik, de mivel ez az oldal volt a keresett információ forrás örömmel vettük, hogy valóban minket igazolt az idő és szükséges ilyen információkat folyamatosan frissítve megjelentetni. (természetesen áttekinthetőbb módon a jövőben, melyhez az Ön javaslatát is szívesen vennénk). Az ennél aktuálisabb rendkívüli eseményekről késésekről, (pl: az Ön által említett „Keleti pu.-n késések a Kőbánya felsőn leszakadt felsővezeték miatt”) jelenleg még csak a médián keresztül áll módunkban a lakosságot tájékoztatni, de remélhetőleg erre az új honlapon születhet megoldás.
Az új honlap megjelenésének időpontja, tartalma még sok egyeztetést igényel a felügyeleti szerveinkkel és a lapon megjelenő MÁV cégekkel. Ezért türelmét kérjük.
Üdvözlettel:
MÁVINFORM

Névtelen írta...

Szlovákoknál megnézheted online, mely vonat késik - és kb mennyit. Követendő példa lenne.

http://www.vlaky.net/servis/poloha.asp